Jeph Jacques's comics discussion forums

  • 21 Sep 2019, 18:25
  • Welcome, Guest
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2 3 ... 6   Go Down

Author Topic: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)  (Read 161069 times)

woonie

  • Not quite a lurker
  • Offline Offline
  • Posts: 6

Okay since the last photography thread is locked, and a small request on how to run the next one, here's the new photography thread.

New rule:
Thumbnails and/or links only.

That's all.

So to start this thread off:


Anoushka Shankar performing at the Birmingham Town Hall.
« Last Edit: 03 Jul 2008, 07:38 by woonie »
Logged

trr005

  • Emoticontraindication
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 63
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #1 on: 07 Jul 2008, 18:11 »

Here are just a couple of pictures I took right after all of the snow melted at Belvedere Beach in Charlevoix, MI...



Logged
I wish you health, I wish you wheels, I wish you wealth. I wish you insight so you could see for yourself.

The Cheesinator

  • Plantmonster
  • Offline Offline
  • Posts: 43
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #2 on: 07 Jul 2008, 18:35 »



My backyard, taken with my Meopta Flexaret Automat VI TLR, 120 format film.
Logged
This calls for a thumbs up.

trr005

  • Emoticontraindication
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 63
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #3 on: 08 Jul 2008, 13:51 »



My backyard, taken with my Meopta Flexaret Automat VI TLR, 120 format film.
This is neat.  I like the lighting from the upper area
Logged
I wish you health, I wish you wheels, I wish you wealth. I wish you insight so you could see for yourself.

jmrz

  • Beyoncé
  • ****
  • Offline Offline
  • Posts: 742
  • zomg pale
    • flickr
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #4 on: 09 Jul 2008, 08:07 »

Here are some I've taken recently, they all link back to my flickr page, so click for big!


Logged
Quote from: Daniel on Gabbly
princy, this is the time to think with your vagina
Quote from: Iananan on Gabbly
nipples are deactivated at birth, to prevent misfires and accident

öde

  • Vulcan 3-D Chess Master
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 3,767
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #5 on: 09 Jul 2008, 08:37 »

Delicious colours on the last two, Jamie!
Logged

Scandanavian War Machine

  • Older than Moses
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 4,236
  • zzzzzzzz
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #6 on: 09 Jul 2008, 11:00 »

those are fantastics, Jens. i espescially like the last two.
Logged
Quote from: KvP
Also I would like to point out that the combination of Sailor Moon and faux-Kerouac / Sonic Youth spelling is perhaps the purest distillation of what this forum is that we have yet been presented with.

crohnsy

  • Plantmonster
  • Offline Offline
  • Posts: 39
  • hmm....
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #7 on: 09 Jul 2008, 19:26 »

A few recent pics.






clicker for bigger
Logged

trr005

  • Emoticontraindication
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 63
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #8 on: 10 Jul 2008, 06:22 »

Wow, I love the second picture of the waterfall Chrohn
Logged
I wish you health, I wish you wheels, I wish you wealth. I wish you insight so you could see for yourself.

facadeparade

  • Guest
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #9 on: 10 Jul 2008, 10:27 »





Jealousy.
First of all, I want to rape the cello.
Second of all- what kind of film camera did you use? My minolta would probably die of exhausting attempting that.
Logged

rathercheeky

  • Guest
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #10 on: 11 Jul 2008, 13:53 »

Nothin' special. Just thought Butt [ yes that's his real name ] looked cute by the flowers.





And one of the flowers by themselves [ except a Butt paw ].

Logged

crohnsy

  • Plantmonster
  • Offline Offline
  • Posts: 39
  • hmm....
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #11 on: 13 Jul 2008, 09:45 »





Logged

jmrz

  • Beyoncé
  • ****
  • Offline Offline
  • Posts: 742
  • zomg pale
    • flickr
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #12 on: 17 Jul 2008, 04:29 »

Here are some photos I took yesterday! The boy and I went to the beach and had fish and chips for lunch and we wandered about and he followed me around while I took pictures.

Logged
Quote from: Daniel on Gabbly
princy, this is the time to think with your vagina
Quote from: Iananan on Gabbly
nipples are deactivated at birth, to prevent misfires and accident

parm

  • Obscure cultural reference
  • **
  • Offline Offline
  • Posts: 147
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #13 on: 17 Jul 2008, 05:42 »

IT'S THE END OF THE WORLD



(taken last night in a field in Norfolk, England. Obviously, the world did not end.)
Logged
You've got spunk and balls, Jen. And I like that in a woman.

parm

  • Obscure cultural reference
  • **
  • Offline Offline
  • Posts: 147
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #14 on: 17 Jul 2008, 06:30 »

That first photo is amazing.

Thankee kindly. I very much like the lighting in your orchestra pics too. I havent' done B&W film for too long; I had a bathroom studio set up and everything, I should do it again someday.

(I'm a bit alarmed to note that the left hand side of my pics seem a bit soft; that lens wasn't cheap...  :-( )
Logged
You've got spunk and balls, Jen. And I like that in a woman.

trr005

  • Emoticontraindication
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 63
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #15 on: 17 Jul 2008, 07:34 »

That first photo is amazing.
Logged
I wish you health, I wish you wheels, I wish you wealth. I wish you insight so you could see for yourself.

Liz

Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #16 on: 17 Jul 2008, 16:41 »

   

Photoshop may or may not have been involved in these. The first two are from a juggling show at the Fargo street fair, the second is from laying in the park in May.
Logged
Quote from: John
Liz is touching me.
Quote from: Bryan
Fuck you, I want him so bad.

jmrz

  • Beyoncé
  • ****
  • Offline Offline
  • Posts: 742
  • zomg pale
    • flickr
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #17 on: 22 Jul 2008, 06:51 »

Here are some more of my Project365 photos, as always, you can click on them for bigger versions and to check out the rest of them.



Logged
Quote from: Daniel on Gabbly
princy, this is the time to think with your vagina
Quote from: Iananan on Gabbly
nipples are deactivated at birth, to prevent misfires and accident

The Cheesinator

  • Plantmonster
  • Offline Offline
  • Posts: 43
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #18 on: 01 Aug 2008, 18:25 »

I hope I'm not being overly forward by adding many pictures in one go.







Some friends of mine on the streetcar at night, hence the darkness.
Logged
This calls for a thumbs up.

Scandanavian War Machine

  • Older than Moses
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 4,236
  • zzzzzzzz
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #19 on: 22 Aug 2008, 01:32 »

instead of linking to a bunch of pictures, i'll just link to my gallery at DA because it's simpler and i'm tired.

http://hatedinamerica.deviantart.com/gallery/

the first seven or eight are the new ones i was planning on showing specifically but i guess you can look at the other ones too, if you want.
Logged
Quote from: KvP
Also I would like to point out that the combination of Sailor Moon and faux-Kerouac / Sonic Youth spelling is perhaps the purest distillation of what this forum is that we have yet been presented with.

Liz

Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #21 on: 05 Oct 2008, 15:51 »

As usual, clicky for bigger:









« Last Edit: 05 Oct 2008, 15:53 by Misconception »
Logged
Quote from: John
Liz is touching me.
Quote from: Bryan
Fuck you, I want him so bad.

parm

  • Obscure cultural reference
  • **
  • Offline Offline
  • Posts: 147
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #22 on: 06 Oct 2008, 02:14 »

So, I've been dicking around with extreme macro effects. This is the crema off a shot of espresso:



I also did a bit of dicking around with off-camera flash. This is some flowers, illuminated in an unconventional manner:

Logged
You've got spunk and balls, Jen. And I like that in a woman.

Liz

Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #23 on: 06 Oct 2008, 08:14 »

Probably a metal band for maximum irony. (It is a really old church).

Thanks Jens!
Logged
Quote from: John
Liz is touching me.
Quote from: Bryan
Fuck you, I want him so bad.

Liz

Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #24 on: 06 Oct 2008, 15:42 »

Oh wow that is pretty ridiculous. I cannot listen, as I am in class, but the visuals were striking enough.
Logged
Quote from: John
Liz is touching me.
Quote from: Bryan
Fuck you, I want him so bad.

Liz

Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #25 on: 06 Oct 2008, 15:45 »

Oh I will. I think I will actually download it right now because our internet is balls.
Logged
Quote from: John
Liz is touching me.
Quote from: Bryan
Fuck you, I want him so bad.

Liz

Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #26 on: 27 Oct 2008, 21:44 »

So hey double post. Bite me. I have a photo!

« Last Edit: 29 Oct 2008, 22:29 by Misconception »
Logged
Quote from: John
Liz is touching me.
Quote from: Bryan
Fuck you, I want him so bad.

ampersandwitch

  • The Tickler
  • ****
  • Offline Offline
  • Posts: 951
  • cuntstruck
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #27 on: 27 Oct 2008, 21:48 »

I really like the position of the hand and the feeling of protection.  Did you use any filters?  What was the weapon of choice?
« Last Edit: 27 Oct 2008, 21:53 by ampersandwitch »
Logged

Allybee

  • The German Chancellory building
  • ***
  • Offline Offline
  • Posts: 479
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #28 on: 28 Oct 2008, 15:16 »

I just scanned a bunch of old photos to put on an online portfolio (sending it to schools that aren't art schools). it is to show them that I actually do things other than sitting around with my friends watching gossip girl (cough).

from oldest to newest!

sophomore year: 1 2

about a year ago, you might have seen this one already: 3

first (and still favorite I think) polaroid emulsion: 4

peoples' backs in france, taken last february: 5 6 7

a stranger's baby, last spring: 8


rrghh this makes me so nervous. I'm not necessarily applying as an art major so I am trying to calm down but having people look at my work makes me so antsy. I will probably spend all night rescanning/touching up, I think I need to scan at a higher resolution maybe?
Logged
radical dame

Liz

Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #29 on: 29 Oct 2008, 22:30 »

I really like the position of the hand and the feeling of protection.  Did you use any filters?  What was the weapon of choice?

No filters at all, that is straight from the camera. And I used my little compact digital as always! It is all I have.
Logged
Quote from: John
Liz is touching me.
Quote from: Bryan
Fuck you, I want him so bad.

elcapitan

  • FIGHT YOU
  • ***
  • Offline Offline
  • Posts: 382
  • Mamma Mia!
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #30 on: 31 Oct 2008, 23:14 »

I get paid to make coffee. It's fun. And then I get to take photos of it.

(It's a link, click it for decent quality.)





Also, Allybee, you have got some gorgeous contrast in some of those shots. I like it.
Logged
(New And Updated) Travel Blog / Flickr

"What are the stars but points in the body of God where we insert the healing needles of our terror and longing?"

Metope

  • Born in a Nalgene bottle
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 3,087
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #31 on: 01 Nov 2008, 07:06 »

Can... can I have that coffee, please?
Logged
Quote from: Meebo
[00:07] Liz: Jordan tell us how you feel about Edison.
[00:08] Ozy: FUCK YOU LIZ
[00:08] Ozy: has left the room

Allybee

  • The German Chancellory building
  • ***
  • Offline Offline
  • Posts: 479
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #32 on: 20 Nov 2008, 15:09 »

if anyone is curious, only 2, 3, 5 and 7 went into the portfolio.

thanks elcap! what've you been up to lately, photography-wise? haven't seen any of your stuff for ages, but that coffee looks wonderful, so well-lit. shooting digital?

speaking of digital, I'm looking into buying a used dslr (not really something I can afford right now, but whatever, who needs a car?). I think I'm ready to go into color photography. it's funny, because a lot of people think that making a picture black and white automatically makes it look "arty" and improves the shot. you really have to pay attention to composition and tones when shooting black and white, which is why a lot of photography programs make you start with it. but I am craving color, though, and color film + processing fees are going to stack up, so while I love being in the darkroom, looks like I might be headed towards digital. I've heard good things about nikon (I'm lucky enough to own a canon slr) but I'm also looking at pentax and maybe olympus.
Logged
radical dame

Scandanavian War Machine

  • Older than Moses
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 4,236
  • zzzzzzzz
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #33 on: 20 Nov 2008, 15:32 »

i'm glad you're back, Ally!

i always liked your photos because they make mine look like crap, and that happens to be exactly what i look for in a good photo.
Logged
Quote from: KvP
Also I would like to point out that the combination of Sailor Moon and faux-Kerouac / Sonic Youth spelling is perhaps the purest distillation of what this forum is that we have yet been presented with.

The Cheesinator

  • Plantmonster
  • Offline Offline
  • Posts: 43
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #34 on: 20 Nov 2008, 17:54 »

Sunny skies struck Toronto a few weeks back. Managed to capture Autumn while it lasted.



Also, I do not know how to make it into a thumbnail. Sorry. My Imageshack sucks and I've moved on to Flickr.
« Last Edit: 20 Nov 2008, 17:56 by The Cheesinator »
Logged
This calls for a thumbs up.

SonofZ3

  • The German Chancellory building
  • ***
  • Offline Offline
  • Posts: 495
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #35 on: 29 Nov 2008, 20:32 »

Heres a link to a photobucket album for you guys to check out, I'll leave it public for a while:
http://s29.photobucket.com/albums/c255/colinmorell/QC/
Logged
I've gained nothing from Zen.

ibrahimdelil

  • Bizarre cantaloupe phobia
  • **
  • Offline Offline
  • Posts: 211
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #36 on: 09 Dec 2008, 09:04 »

um, here are some i took. i'm pretty new to photography, so they're crappy ^_^ rest is here


"lost?"

"red"

"pazar" (bazaar)



Logged
When I am with you, we stay up all night.
When you're not here, I can't go to sleep.

Scandanavian War Machine

  • Older than Moses
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 4,236
  • zzzzzzzz
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #37 on: 09 Dec 2008, 10:30 »

hey those are not crappy at all!

they are actually pretty excellent.
Logged
Quote from: KvP
Also I would like to point out that the combination of Sailor Moon and faux-Kerouac / Sonic Youth spelling is perhaps the purest distillation of what this forum is that we have yet been presented with.

the_pied_piper

  • Bling blang blong blung
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 1,182
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #38 on: 11 Dec 2008, 16:36 »

hey those are not crappy at all!

they are actually pretty excellent.

I agree. Shame about how opaque the shadow is on the second one; the head doesn't quite fit in smoothly against the bridge lighting, but i really like the black and white one. Really captures the seemingly synthetic feel of the surroundings.
Logged
He even really sponsored terrorism! Libya's like Opposite-Iraq, where all the lies are true!

ibrahimdelil

  • Bizarre cantaloupe phobia
  • **
  • Offline Offline
  • Posts: 211
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #39 on: 12 Dec 2008, 01:56 »

oh, thanks a bunch  :-)
Logged
When I am with you, we stay up all night.
When you're not here, I can't go to sleep.

Allybee

  • The German Chancellory building
  • ***
  • Offline Offline
  • Posts: 479
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #40 on: 14 Dec 2008, 20:49 »

haha, thanks swm, but I'm not sure if that's true.

here are some more old things that I scanned for my photography portfolio. I think they scanned with weird contrast, I'm going to rescan later but I'm too lazy now.

1 2 3

fuck I need to shoot really badly
Logged
radical dame

Allybee

  • The German Chancellory building
  • ***
  • Offline Offline
  • Posts: 479
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #42 on: 16 Dec 2008, 20:21 »

thanks! it's so old oh no I'm getting worse at photography :[ that's why I never post anything recent.

I'm digging the shots of morgan and the depth of field in that grave stone pic - I particularly like the composition of 7 (which might be cool cropped tighter near her head) and 10. and oh god thank you for shooting digital and not feeling the need to photoshop your pictures, the colors look so nice as they are.
Logged
radical dame

Gilead

  • Guest
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #43 on: 16 Dec 2008, 20:31 »

Haha, I'd like to pretend it's an artistic choice not to try and photoshop them but mostly it is because photoshop is completely bewildering to me so I try to just shoot it right.
Logged

elcapitan

  • FIGHT YOU
  • ***
  • Offline Offline
  • Posts: 382
  • Mamma Mia!
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #44 on: 24 Dec 2008, 04:37 »

OK, so here's one of the better things I've captured on my recent travels around India:





I'm pretty happy with it. If you like it, can I ask a huge favour? If you have a Digg account, and like the photo, and don't mind (of course!), could you go to this page and digg it up? I want to see how much play I can get out of this whole Web 2.0 thing... :)

Logged
(New And Updated) Travel Blog / Flickr

"What are the stars but points in the body of God where we insert the healing needles of our terror and longing?"

Runs_With_Scissors

  • FIGHT YOU
  • ***
  • Offline Offline
  • Posts: 394
  • Cockslayer!
    • My blog :)
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #45 on: 24 Dec 2008, 17:31 »

That's a really amazing shot! wow!

<a href="http://www.flickr.com/photos/hartleyk/2967847533/" title="Shiny Pretty Things by -Queen of Hearts-, on Flickr">[/url]

Marbles are so much fun to photography.
Logged
I'm the fucking Han Solo of forum politics.

St.Germain

  • Balloon animal serial killer
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 90
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #46 on: 30 Dec 2008, 02:06 »

elcapitan: That is an amazing shot. I love the way the clouds look, it's almost as if they're swirling around what I'm going to call the minaret, even though I think that's the wrong word.
Logged

elcapitan

  • FIGHT YOU
  • ***
  • Offline Offline
  • Posts: 382
  • Mamma Mia!
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #47 on: 02 Jan 2009, 02:47 »

Thanks for the kind words guys, I was pretty happy with it too. :)

Here's another travel shot from me. This time it's the Golden Temple in Amritsar, in the Punjab. If you like what you're seeing, please check out my photo blog or just have a browse through my Flickr account.




Logged
(New And Updated) Travel Blog / Flickr

"What are the stars but points in the body of God where we insert the healing needles of our terror and longing?"

ibrahimdelil

  • Bizarre cantaloupe phobia
  • **
  • Offline Offline
  • Posts: 211
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #48 on: 11 Jan 2009, 15:39 »

« Last Edit: 11 Jan 2009, 15:41 by ibrahimdelil »
Logged
When I am with you, we stay up all night.
When you're not here, I can't go to sleep.

elcapitan

  • FIGHT YOU
  • ***
  • Offline Offline
  • Posts: 382
  • Mamma Mia!
Re: yay, photography! (thumbnails or links only, pls.)
« Reply #49 on: 16 Jan 2009, 05:17 »

Hooray for Rajasthan!













(All those photos are links, guys, if you like them then please feel free to view them at a decent size and browse through my Flickr.)
Logged
(New And Updated) Travel Blog / Flickr

"What are the stars but points in the body of God where we insert the healing needles of our terror and longing?"
Pages: [1] 2 3 ... 6   Go Up